10 دلیل برای خرید نهال گردو پیوندی فرنور
نوشته شده توسط : paliz

نهال گردو پیوندی فرنور یکی از پرطرفدارترین نهال های گردو در کشورمان است. نهال گردو پیوندی فرنور، محصول کشور فرانسه است که امروزه مردم در اغلب مناطق از شمال تا جنوب آن را کاشته و از محصول دهی آن بهره مند میشوند. در این مطلب در نظر داریم 10 دلیل اصلی علاقه ی کشاورزان به قیمت نهال گردو فرنور پیوندی و کاشت آن در باغ را بررسی نماییم. پس با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

10 علت اصلی برای خرید نهال گردو پیوندی فرنور

  1. 1.      عمر اقتصادی درخت

درخت گردوی فرنور عمر اقتصادی برابر 100 سال دارد. یعنی با یکبار کاشت و نگهداری از درخت قادر است تا 100 سال محصول دهی با کیفیت و اقتصادی برای باغداران به همراه داشته باشد. هرچه شرایط نگهداری نهال مطلوب تر باشد. عمر اقتصادی آن افزایش میبابد. با یکبار خرید نهال گردو پیوندی فرنور و کاشت آن در باغ تا 100 سال نیازی به خرید نهال دیگری ندارید. پس از پایان عمر اقتصادی درخت نیز محصول دهی ادامه میابد اما میزان باردهی، با افت چشمگیری همراه خواهد بود. و میوه های درخت برای عرضه در بازار مناسب نیست.

  1. 2.      حداکثر محصول دهی درخت

محصول دهی درخت گردو پیوندی فرنور فوق العاده است. این رقم در دسته ی درختان پرمحصول قرار دارد. در سالهای ابتدای نهال قادر است به ازای هر هکتار تا 1 تن محصول دهی داشته باشد. با رسیدن به سن بلوغ این مقدار به 8 تن در هکتار خواهد رسید. نحوه ی آبیاری درختان و شرایط دمایی و ارتفاع از سطح دریا در عمر اقتصادی و محصول دهی درختان تاثیرگذار است. به همین دلیل توصیه میکنیم آبیاری درختان را به صورت منظم و با استفاده از روش آبیاری تحت فشار بابلر انجام دهید.

  1. 3.      قدرت رشد درخت

یکی دیگر از دلایل خرید نهال گردو پیوندی فرنور؛ قدرت رشد درختان است. درختان این رقم بسیار تنومند بوده و قدرت رشد آنها بسیار بالا است. از این رو مقاومت سرمایی و گرمایی نهال گردو پیوندی فرنور بیشتر از سایر درختان است. همچنین به علت دیرگل بودن میتوان از این رقم، حتی در مناطقی با زمستان های طولانی و یا با احتمال سرماهای ناگهانی بهاره نیز استفاده نمود.

  1. 4.      شکل میوه

میوه ی گردو پیوندی فرنور بسیار خوشمزه و پرطرفدار است. وزن میوه به همراه پوسته ی چوبی آن به 13 گرم میرسد. شکل آن تقریبا گرد است و پوسته برجسته ای دارد. پوسته چوبی بسیار نازک بوده و در اصطلاح کاغذی است. با شکستن آن به مغز میوه میرسیم که بیشتر وزن آن را تشکیل داده است. رنگ مغز میوه روشن است.

  1. 5.      درصد چربی مغز میوه

مغز میوه ی گردو پیوندی فرنور دارای 57 درصد چربی است. از این رو میتوان آن را در غذا، خورشت؛ سالاد، شیرینی و کیک استفاده نمود.

  1. 6.      تحمل خشکی درخت

درخت گردو پیوندی فرنور تحمل خشکی بسیار بالایی دارد. از این رو نیاز به آبیاری آن کاهش یافته در نتیجه در هزینه های باغداری صرفه جویی میشود. برای ابیاری این رقم بهتر است هر 7 تا 10 روز یکبار درختان را آبیاری کنید. بهترین زمان آبیاری در اوایل صبح و در سایه انداز درخت است. استفاده از روش های نوین آبیاری علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، به کاهش هزینه های آبیاری، سهولت در آبیاری و جلوگیری از گسترش بیماری ها در سطح باغ میشود. همچنین میتوان آبیاری را تحت کنترل خود درآورده و در فصل بهار و تابستان با افزودن قطره چکان آبیاری را افزایش داده و در فصل پاییز و زمستان آبیاری را کاهش دهید.

  1. 7.      ارتفاع از سطح دریا

یکی از مهم ترین دلایل خرید نهال گردو پیوندی فرنور؛ مطابقت این نهال با بیشتر ارتفاع های از سطح دریا در کشورمان است. بازه ی ارتفاعی این رقم بین 0 تا 3000 متر است که تقریبا بیشتر مناطق کشورمان در این ارتفاع قرار دارند. برای اطمینان از ارتفاع از سطح دریای منطقه خودتان میتوانید نام شهر خود را در مرورگر جستجو نموده و یا از گوگل ارث استفاده نمایید. توجه داشته باشید، فقط و فقط در صورت تطابق ارتفاع از سطح دریای منطقه تان با ارتفاع مطلوب نهال میتوانید این نهال را در باغ خود بکارید.

  1. 8.      شروع محصول دهی

درخت گردو پیوندی فرنور جزو معدود درختانی است که محصول دهی خود را از اوایل کاشت آغاز میکند. با کاشت این رقم در باغتان میتوانید حتی در سال اول محصول گردو برداشت نمایید. اما همانطور که میدانید درختان با رسیدن به سن بلوغ به محصول دهی حداکثری میرسند. درخت گردو پیوندی فرنور 3 سال پس از کاشت به سن بلوغ میرسد.

  1. 9.      نیاز سرمایی

نیاز سرمایی درخت گردو پیوندی فرنور بین 700 تا 1500 ساعت قرار گیری در دمای زیر 7 درجه سانتیگراد است. آب وهوای بیشتر مناطق در کشورمان قادر برطرف سازی این نیاز درختان خواهند بود. درختانی که دوره ی سرمایی را به خوبی پشت سر گذاشته باشند. در فصل بهار جوانه زنی آن ها افزایش میابد.

  1. 10.  مقاومت در برابر آفات

به طورکلی مقاومت بالای نهال در برابر آفات و بیماری ها؛ ریسک ابتلا به بیماری و آفات در درختان را کاهش داده؛ از طرفی هزینه های نگهداری و درمان درختان به حداقل میرسد. نهال گردو پیوندی فرنور در برابر آفات مقاومت بسیار بالایی دارد. البته باید به تغذیه مناسب درختان و سمپاشی سالیانه آنها توجه شود.

روش های شناسایی نهالستان نهال گردوی معتبر برای خرید نهال گردو لیبل دار جهاد کشاورزی

شناخت یک نهالستان نهال گردو کار پیچیده و دشواری نیست. برخی از باغداران محترم علاقه مند به خرید نهال گردو پیوندی فرنور از نهالستان نزدیک به باغ خود هستند. اما لازم است بدانید؛ دوری یا نزدیکی یک نهالستان امر حائز اهمیتی نیست. آنچه که مهم است، کیفیت و سلامت نهال ها و رشد مناسب آنهاست که در هنگام خرید نهال گردو پیوندی فرنور باید به آنها توجه شود.

روش شناخت نهالستان معتبر: 

  • مجوزهای نهالستان: مجوزهای لازم جهت فعالیت، گواهینامه معتبر و رسمی؛ شناسنامه معتبر و گواهی رسمی که باید از جهاد کشاورزی دریافت شوند.
  • سابقه و مشتریان راضی: با جستجو از سابقه ی نهالستان و باغداران محترمی که از آن خرید نموده اند. از این موضوع آگاه خواهیم شد.
  • کیفیت و سلامت نهال ها: با بررسی نهال ها، هرگونه تغییر شکل و رنگ و یا وجود حشرات را روی آنها مهم تلقی نموده و از عدم وجود آفات و بیماری ها در نهال اطمینان حاصل مینماییم.
  • استفاده از دانش روز و تجهیزات پیشرفته برای تولید نهال: به این ترتیب تمامی نهال های تولیدی با بیشتر شرایط آب وهوایی در کشورمان سازگار میباشد.
  • ارائه گواهی سلامت نهال و ضمانتامه کتبی به همراه نهال: با این کار؛ ریسک های ناشی از خرید نهال گردو پیوندی فرنور را به حداقل میرسانیم.
  • ارائه مشاوره: نهالستان های نهال گردوی معتبر معمولا با ارائه ی مشاوره پیش از خرید، نهال های گردوی مناسب جهت کاشت در باغ شما را معرفی نموده و یا میتوانید از قیمت نهال گردو پیوندی فرنور آگاه شوید. پس از خرید نهال گردو پیوندی فرنور نیز با پشتیبانی و ارائه مشاوره به تمامی سوالات شما باغداران محترم پاسخ میدهند.

چرا از نهالستان پالیزگردو، نهال گردو پیوندی فرنور بخرم؟

خرید انواع ارقام پیوندی نهال گردو از نهالستان پالیزگردو با بیش از نیم قرن تجربه بزرگترین و مجهزترین نهالستان در شمال شرقی کشورمان است. این نهالستان نهال گردو، تمامی مجوزهای لازم را از جهاد کشاورزی دریافت نموده و در حوزه ی تولید و فروش انواع ارقام نهال میوه از جمله فروش نهال گردو پیوندی فرنور جزو پیشتازان است. پالیزگردو تمامی مراحل تولید و پرورش نهال را با استفاده از تجهیزات پیشرفته و با توجه به دانش روز تولید نموده و ارقام اصلاحی و پیوندی و همچنین ژنوتیپ ها در این مرکز دارای سازگاری 100 درصدی در ارتفاع از سطح دریای اعلام شده و آب و هوای و شرایط اقلیمی در بیشتر نقاط کشورمان هستند. از این رو پالیزگردو به همراه کلیه نهال های تولید خود، گواهی معتبر و ضمانتنامه کتبی و قابل پیگیری ارائه میدهد.

از سایر خدمات پالیزگردو میتوان به ارائه مشاوره 100 درصد رایگان پیش از خرید نهال گردو پیوندی فرنور و همچنین مشاوره در حوزه نحوه راه اندازی باغ گردو میباشد.

جهت کسب اطلاع از قیمت نهال گردو پیوندی فرنور و یا پیش خرید و خرید نهال؛ به سایت ما به آدرس www.palizgerdo.com مراجعه نموده و یا از طریق تماس تلفنی و یا در شبکه های اجتماعی با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس : مهندس سعید قاسمی 09141832393 

 





:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: